Czym zajmuje się agencja mediowa?

Najlepsze niusy w Sieci

Czym zajmuje się agencja mediowa?

komputer

Agencja mediowa jest to pojęcie, które niejednokrotnie przewija się przed naszymi oczami, jednak niewiele osób rozumie je w pełni i poprawnie. Wiele osób błędnie utożsamia domy mediowe (można stosować zamiennie nazwy dom i agencja) z agencjami kreatywnymi, zajmującymi się przede wszystkim tworzeniem koncepcji kreatywnych.

Agencje mediowe, zwane również domami mediowymi, swój początek biorą z agencji reklamowych, które początkowo w swoich wewnętrznych strukturach posiadały działy zajmujące się zakupem mediów i przestrzeni reklamowej. Jednak wraz ze wzrostem popularności reklam, zaistniała potrzeba stworzenia oddzielnych podmiotów zajmujących się przede wszystkim jej dystrybucją.

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu i podstawą sukcesu. Bez odpowiedniej komunikacji reklamowej niejedna firma przynosząca dziś ogromne zyski, nie istniała by. Agencje reklamowe prześcigają się w pomysłach na kreatywne przedstawienie marki, jednak ciekawe zdjęcia i dobre hasło to nie wszystko. Bez odpowiedniej dystrybucji nie dotrzemy do grupy odbiorców.

Agencja mediowa, przy współpracy z klientem, pomaga określić potencjalny target (grupę odbiorców), co determinuje wybór kanałów dystrybucji informacji, a także samą jej treść i charakter. Zazwyczaj współpracują z agencjami reklamowymi, odpowiedzialnymi za kreatywną stronę kampanii.

Dystrybucja treści to nie jedyne zadanie domu mediowego. Zajmuje się on również audytowaniem, czyli wystawia niezależną ocenę strony internetowej lub komunikacji marketingowej firmy. Dokładniej rzecz ujmując jest to: zbieranie, analizowanie i przetwarzanie obiektywnych informacji na temat produktów, popytu, sprzedaży i rynku oraz reklamy, których celem jest zminimalizowanie ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.

Takie domy mediowe jak Fabryka Marketingu zapewniają klientowi nie tylko wsparcie w rozpowszechnianiu treści, a także oferują wsparcie strategiczne. Rozpoczynają pracę nad projektem od dokładnego scharakteryzowania i określenia go. Pomagają podjąć decyzję, która z usług najlepiej pasuje do potrzeb klienta: SEM, SEO, a może Facebook. Dzięki grupie światowej klasy specjalistów, zapewnia sukces na każdej płaszczyźnie. Wspiera klienta zarówno w procesie przygotowania kampanii jak i jej wdrażania.