O czym warto pamiętać w trakcie pozycjonowania sklepu internetowego?

Najlepsze niusy w Sieci

O czym warto pamiętać w trakcie pozycjonowania sklepu internetowego?

sklep

Każdy przedsiębiorca, który zdecydował się na rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów online, marzy o tym, aby z dnia na dzień znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyszukiwania Google. Jednak osiągnięcie tak wysokiej pozycji wymaga dużo pracy i nieustannego prowadzenia właściwych działań, wśród których koniecznie musi znaleźć się pozycjonowanie sklepu internetowego. To właśnie odpowiednio dobrane czynności zwiększą ruch na Twojej witrynie i wpłyną na wyniki sprzedaży. O czym warto pamiętać, aby zagwarantować sobie sukces w świecie online?

Pozycjonowanie sklepu internetowego a treści

Wyobrażasz sobie stronę internetową bez jakiegokolwiek słowa? Sprzedanie czegokolwiek na takiej witrynie graniczyłoby dosłownie z cudem. Właśnie dlatego tak istotne jest zadbanie o odpowiednie treści! W trakcie ich tworzenia należy pamiętać, że nie tylko muszą być atrakcyjne dla internautów, lecz także powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Frazy te mają ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Dlaczego? Twoi potencjalni klienci wyszukują interesujące ich produkty i usługi, wpisując w wyszukiwarce konkretne hasła, np. czerwona sukienka Zara czy laptop Apple niskie ceny. Nie przesadzaj jednak z ich nasyceniem – zbyt sztuczny tekst może odstraszyć użytkowników sieci i okazać się bezwartościowy dla algorytmu Google.

Jednym z największych błędów, jakie można popełnić podczas pozycjonowania sklepu internetowego za pomocą treści, jest kopiowanie opisów i tekstów z innych stron, np. witryny producenta danego produktu. Nie powielaj także treści, która już znajduje się na Twojej stronie. Czasem można zauważyć dokładnie ten sam opis przy kilku różnych produktach – to poważny błąd. Duplikacja contentu skutecznie uniemożliwi Twojemu serwisowi osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a tym samym utrudni Ci zdobycie klientów.

Nazwy produktów i usług w pozycjonowaniu sklepu internetowego

Zadbanie o odpowiednią treść na stronie nie jest wystarczające. Profesjonalne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga nazwania poszczególnych podstron zgodnie z ich zawartością, np. telefony Samsung czy czarna sukienka maxi H&M. Znakomitym pomysłem jest wykorzystanie fraz kluczowych w adresach URL. Równie istotne są tytuły i meta opisy poszczególnych zakładek z konkretnymi produktami lub usługami – one także powinny zawierać frazy, na które pozycjonujesz swój sklep internetowy.

Coś ekstra dla pozycjonowanego sklepu internetowego

Czasy, kiedy sklep online był tylko miejscem do sprzedaży produktów lub usług, dawno się skończyły. Obecnie coraz więcej marek decyduje się na dodatnie do niego bloga, który, jak pewnie się domyślasz, ma wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Jego regularna aktualizacja i publikowanie unikalnych artykułów z branży, nowinek z życia firmy czy informacji na temat nowych produktów to znakomity pomysł na wykorzystanie słów kluczowych, dodanie do obecnej listy nowych haseł i tym samym podwyższenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Rozpoczęcie prowadzenia bloga to nie tylko doskonałe wsparcie działań z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego, lecz także idealny sposób na zachęcenie potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Jak się okazuje – internauci, którzy darzą konkretną witrynę zaufaniem, są chętniejsi do dokonania zakupu za jej pośrednictwem.

Pozycjonuj sklep internetowy z pomocą social media

Facebook na dobre zadomowił się na liście najchętniej odwiedzanych przez internautów serwisów. Dlaczego by więc nie wykorzystać go do pozycjonowania sklepu internetowego? Na swoim fanpage’u możesz dodawać linki do nowych artykułów na blogu czy też odnośniki do przecenionych produktów, które wpłyną na zwiększenie ruchu na Twojej stronie, a tym samym na jej pozycję w rankingu w Google. Oprócz portalu Marka Zuckerberga warto wykorzystać potencjał Twittera, Google+, Instagrama, YouTube’a i Pinteresta.