Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Pod koniec XIX wieku niemiecki inżynier Rudolf Diesel skonstruował silnik, który miał trochę inną konstrukcję i zasadę działania od dotychczas stosowanych. W 1903 roku po raz pierwszy zastosowano silnik wysokoprężny jego autorstwa do napędu statków, co dało początek powolnego wypierania napędu barowego. Dziś silnik Diesla jest znany wszystkim miłośnikom motoryzacji i jest alternatywą dla silnika benzynowego. Jakie zalety posiada silnik wysokoprężny? Przeczytacie o tym w poniższym artykule.

Silnik na dłuższe trasy

Silniki Diesla, zwane również wysokoprężnymi, różnią się od silników benzynowych przede wszystkim ceną. Są one droższe, ale rekompensują tę cechę niższym spalaniem, dlatego w przypadku pokonywania na co dzień większych odległości, zakup tego rodzaju silnika będzie trafiony i ekonomicznie uzasadniony. Nie wszystkie elementy samochodu są jednak idealne. Obecnie silniki wysokoprężne wyposażone są m.in. w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa, dwumasowe koło zamachowe oraz filtr cząstek stałych, co spowodowało, że swoją dynamiką i kulturą pracy upodobniły się do silników benzynowych, ale spadła ich trwałość. Odbija się to na kosztach eksploatacji silników wysokoprężnych, takich jak: przeglądy okresowe lub naprawa samego silnika lub jego osprzętu.

Pozostałe cechy silnika wysokoprężnego

Pomimo faktu, że Silnik Diesla, jak każdy inny, może w dowolnej chwili ulec awarii, nie należy załamywać rąk. Oprócz niższego zużycia paliwa na dłuższych trasach silniki wysokoprężne posiadają potężny moment obrotowy na niskich obrotach, zwłaszcza jeżeli wyposażone są w sprężarkę o zmiennej geometrii kierownic, dzięki czemu do ruszenia z miejsca nie trzeba używać wysokich obrotów. Jest to istotna informacja dla kierowców posiadających mniej przejechanych kilometrów oraz przy jeździe z załadunkiem lub w autach terenowych. Należy też pamiętać, że silniki wysokoprężne niezbyt nadają się do gwałtownej zmiany biegów i lepiej w ich przypadku sprawdza się hamowanie za pomocą silnika.

Aby wydłużyć żywotność silnika wysokoprężnego, należy pamiętać o wymianie oleju napędowego co kilkanaście przebytych kilometrów. Warto przy tej okazji wspomnieć, że olej jest trudnopalny w przeciwieństwie do benzyny, której wyciek może z łatwością spowodować pożar – zauważa specjalista z firmy Taurus, która od ponad 20 lat dostarcza najwyższej jakości łodzie oraz silniki zaburtowe, na gaz, silniki elektryczne oraz spalin.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Share.

Comments are closed.