VoIP Call Center – czy to się opłaca?

Najlepsze niusy w Sieci

VoIP Call Center – czy to się opłaca?

voip

Call Center w firmie ma służyć przede wszystkim do profesjonalnej obsługi klienta. Dzięki temu możliwe jest kolejkowanie połączeń, gdy wszyscy konsultanci są zajęci. Gdy jeden z nich zakończy rozmowę, automatycznie łączy się z nim pierwsza osoba w kolejce, a pozostali dzwoniący dostają informację o zmianie pozycji. Z uwagi na duże koszty, rozwiązanie to można było spotkać przeważnie w dużych firmach. Rozwiązaniem jest technologia VoIP, która nie wymaga dużych nakładów finansowych, by zwiększyć komfort obsługi klienta. Do transmisji głosu wykorzystywane jest łącze internetowe. Jakie są zalety wdrożenia VoIP w firmie?

Technologia VoIP Call Center

VoIP w firmie pozwala nie tylko na znaczną oszczędność, ale przede wszystkim na niezależność od lokalizacji. Dźwięki mowy przesyłane są za pomocą łączy internetowych, dlatego VoIP popularnie nazywana jest właśnie telefonią internetową. W porównaniu z tradycyjną telefonią, jest on znacznie tańszy. Co więcej, jakość głosu i niezawodność jest na najwyższym poziomie, co zwiększa prestiż firmy w oczach klientów, którzy cenią sobie szybki, łatwy kontakt.

VoIP jest rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i dużych firm. Dzięki niższym kosztom, na VoIP Call Center mogą sobie pozwolić nawet niewielkie korporacje. System jest niemal natychmiastowo gotowy do działania. U wielu operatorów VoIP, wirtualna centrala telefoniczna jest całkowicie darmowa.

Zalety VoIP

Technologia VoIP ma mnóstwo zalet. Przede wszystkim jej wdrożenie jest natychmiastowe. W obrębie firmy mamy spójną sieć telefoniczną w najwyższej jakości. Plusem jest oczywiście znaczące polepszenie jakości obsługi klientów i budowa profesjonalnego wizerunku firmy. Możemy kierować połączenia do osób z odpowiednich działań, które będą mogły wykazać się swoimi kompetencjami podczas rozwiązywania problemów klientów. Konsultanci mogą pracować w dowolnym miejscu, w którym jest dostęp do sieci internetowej.

VoIP to także niższe koszty komunikacji – zarówno wewnątrz firmy, jak i pomiędzy firmą a klientem. Niektórzy operatorzy VoIP oferują połączenia wewnątrz sieci wewnętrznej VoIP za darmo. W razie potrzeby można rozbudować i dostosować sieć telefoniczną do aktualnych wymagań.