Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Okazuje się, że sztuka merchandisingu jest już w Polsce doskonale znana.

Przedsiębiorcy, którzy swoje biznesy prowadzą w branży handlowej, doskonale wiedzą, jak w miejscu sprzedaży zachęcić klienta do sięgnięcia po towar. Właśnie od należytej ekspozycji poszczególnych produktów zależy między innymi zysk firmy. A przecież właśnie taki jest cel prowadzonej działalności.

Towary nie sprzedają się same

Właściciel sklepu nie ma co się łudzić, że wystarczy dobre zaopatrzenie i towary będą sprzedawać się same. Aby stały się dla klienta atrakcyjne, niezbędna jest ich właściwa prezentacja. Okazuje się, że nawet produkty dobrze znane odbiorcom i chętnie przez nich nabywane, jeśli tylko będą nieschludnie prezentować się na półkach sklepowych albo zostaną umieszczone na regale o złej kategorii, zwyczajnie nie zostaną sprzedane. Handlowiec musi wiedzieć, że w miejscu sprzedaży potencjalny odbiorca ma dzisiaj coraz większe wymagania i doskonale wie, czego chce. Dzisiaj króluje zasada, zgodnie z którą „klient nasz pan” i tego należy się trzymać.

Marketingowe chwyty

Merchandising to sztuka układania towaru na półkach. Regały sklepowe muszą być właściwie wyposażone. Co więcej, ustawienie każdego produktu musi być dobrze przemyślane. Do najbardziej znanych zasad, które stosowane są w ramach włączania merchandisingu do całościowej strategii promocyjnej firmy, zalicza się:

  • – układanie towaru, który ma być sprzedany w pierwszej kolejności na wysokości wzroku klienta,
  • – należy klienta zatrzymać jak najdłużej w sklepie, by mógł spokojnie poznać cały asortyment i włożyć kilka dodatkowych produktów do koszyka,
  • – strefa wejścia do sklepu jest tak samo ważna, jak główne korytarze sklepowe czy przestrzeń przy kasie,
  • – wszystkie produkty muszą być układane na półkach zgodnie z właściwą kategorią produktów. Niedopuszczalne jest, by na przykład mięso leżało tuż przy nabiale a w sklepie odzieżowym kurtki zimowe tuż przy strojach kąpielowych,
  • regały sklepowe nie mogą być zbyt obładowane towarem, bo zbyt duży wybór rozprasza klienta,
  • – półki w sklepie nie mogą być puste. Brak asortymentu sprawi, że klient szybko wybierze konkurencję,
  • – szczególną uwagę zwraca się na porządek w miejscu sprzedaży. Brud i nieporządek mogą jedynie skutecznie odstraszyć klienta.

Specjalne promocje cenowe

Każdy sklep zachęca do kupna poszczególnych produktów poprzez oferowanie ich w atrakcyjnej cenie. Zgodnie z merchandisingiem, regały sklepowe, na których zostają ułożone produkty w „specjalnej cenie”, muszą być odpowiednio oznakowane i ustawione w odpowiednich miejscach. By zachęcić potencjalnego klienta, ustawia się je najczęściej tuż przy wejściu do sklepu, w tzw. strefie wejścia. Bardzo często widoczne są też przy głównych korytarzach. Promocje muszą być też oznaczone na regałach w poszczególnych kategoriach produktowych. Często znajdziemy je też przy kasie, by zwracały uwagę klientów, którzy już stoją w kolejce do płatności za wybrany towar. W celu oznaczenia stosuje się naklejki o wyraźnych kolorach, plakaty, standy reklamowe. Same ceny produktów też są najczęściej wyróżnione innym kolorem.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Share.

Comments are closed.