Internetowe konta Polaków

Najlepsze niusy w Sieci

Internetowe konta Polaków

internet

Co drugi Polak, który korzysta z Internetu, posiada bankowe konto indywidualne z możliwością zarządzania online. Dzięki temu Polska staje się liderem nowoczesnej bankowości, kiedy pod uwagę weźmiemy wszystkie kraje Europy.

Kto ma konto internetowe?

Nie ma większej zależności, jeśli pod uwagę weźmiemy obszar geograficzny Polski. Trzeba jednak zaznaczyć, że nieco więcej rachunków online zakładają mieszkańcy aglomeracji miejskich. Z nowoczesnej bankowości korzystają najczęściej młodzi Polacy. To osoby z pokolenia X oraz Y, czyli ci w przedziale wiekowym 18-35 lat.

O wiele częściej konta internetowe zakładają osoby z wyższym wykształceniem aniżeli tym podstawowym. Zazwyczaj posiadamy tylko jedno konto indywidualne.

Po co nam konta w sieci?

Większość Polaków stawia na wygodę i oszczędność czasu. Sporo osób wskazuje również na dodatkowe korzyści, jakie oferują banki tym klientom, którzy wykażą chęć założenia konta online.

Najczęściej konto indywidualne, które prowadzone może być za pośrednictwem Internetu, wykorzystywane jest w ramach realizowania przelewów – potwierdza to aż 84% osób posiadających taki rachunek. Polacy coraz chętniej robią też zakupy w sklepach online.

Jak często korzystamy z kont internetowych?

Samo zakładanie kont online jest w Polsce coraz bardziej popularne, ponieważ banki proponują swoim klientom korzystne oferty. Coraz częściej takie rachunki zakładane i prowadzone są, na przykład, całkowicie za darmo. Ale czy przekłada się to na korzystanie z nich?

Okazuje się, że 13% posiadaczy kont online korzysta z nich niemalże każdego dnia, 26% przynajmniej raz w tygodniu. 19% zagląda do konta internetowego kilka razy w miesiącu. 10% Polaków korzysta z platformy online, by wykonać konieczne przelewy. 10% przyznaje, że korzysta z takiego konta bardzo rzadko.

Prognozy

Na podstawie zebranych danych, Narodowy Bank Polski potwierdza, że każdego roku wzrasta liczba Polaków, którzy aktywnie korzystają z kont internetowych. Większość już posiada konto indywidualne online, a duża część planuje założenie takiego rachunku w najbliższej przyszłości.

Eksperci rynku usług bankowych potwierdzają również, że spada zainteresowanie wizytami w tradycyjnych oddziałach banków. W ostatnich latach zamknięto ogromną liczbę takich placówek. Wszystko dlatego, że klienci wolą zarządzać swoimi finansami w sieci.

Co na to banki?

Co ciekawe, same banki starają się przekonywać Polaków do korzyści, jakie płyną z korzystania z usług bankowych w świecie wirtualnym. Przede wszystkim dlatego, że same instytucje mogą cieszyć się niższymi kosztami, jakie wiążą się z obsługą klienta oraz wyższymi zyskami finalnymi.

Samodzielna obsługa i zautomatyzowanie nowoczesnej bankowości sprowadza się do tego, że banki nie muszą już zatrudniać tak dużej liczby konsultantów ani utrzymywać tradycyjnych oddziałów.